• :
  • :
            






 





Kółko matematyczne

Rozwijanie talentów matematycznych w naszej szkole ma już swoją tradycję. Od lat prowadzone są kółka matematyczne dla uczniów przejawiających predyspozycje w tejże dziedzinie wiedzy. W ramach zajęć uczniowie przygotowują się do różnorodnych konkursów matematycznych np.: ,,Kwadratura koła”, Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR i konkurs KANGUREK, Alfik matematyczny, Test Matematyka Plus i inne.

 

Cele ogólne prowadzonych zajęć to:

  • rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
  • rozwijanie uzdolnień matematycznych,
  • ćwiczenie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
  • aktywizowanie ucznia, zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów,
  • kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego,
  • wdrażanie do systematycznego, celowego działania oraz dobrej organizacji pracy,
  • budzenie wiary we własne możliwości - zachęcanie do udziału w konkursach matematycznych.

Cele operacyjne – uczeń potrafi:

  • uważnie analizować treść zadania oraz poszukiwać różnych, nietypowych rozwiązań,
  • czytać ze zrozumieniem tekst matematyczny,
  • stosować schematy i rysunki w trakcie rozwiązywania zadania,
  • obsługiwać programy matematyczne
  • w pewnym zakresie stosować oznaczenia literowe do opisu danych i w rozwiązaniu zadania,
  • korzystać z tabel, wykresów, diagramów, instrukcji oraz tekstów użytkowych,
  • interpretować informacje, wyciągać wnioski poparte poprawnym rozumowaniem,
  • rozwiązywać problemy praktyczne,
  • dostrzegać zależności matematyczne w otaczającym świecie,
  • współpracować w grupie,
  • prezentować rozwiązania zadań i problemów w sposób zrozumiały i czytelny,
  • sprawdzać otrzymane wyniki i korygować błędy,
  • skutecznie poszukiwać potrzebnych wiadomości,
  • samodzielnie zdobywać wiedzę.

Treści zajęć dostosowane są do aktualnej grupy wiekowej uczestników koła. Wnikliwie obserwacja uczniów, pozwala w porę zastosować odpowiednie środki zaradcze w przypadku wystąpienia luk w wiedzy lub umiejętnościach. Natomiast obserwacja nakierowana na zachowania uczniów, ich stosunek do rozwiązywanych problemów pozwala dobrać właściwy sposób stymulowania ich do dalszego rozwoju.
Obserwacja sposobu rozwiązywania problemów matematycznych przez uczniów pozwala określić jakość aktualnie posiadanej wiedzy i umiejętności matematycznych. Ważnym miernikiem posiadanej wiedzy uczniów są również ich postępy zauważone podczas zajeć edukacji matematycznej oraz osiągnięcia w konkursach matematycznych. Natomiast potwierdzeniem atrakcyjności prowadzonych kół matematycznych, jest niewątpliwie duże zainteresowanie ich pracą wśród uczniów i wysoka frekwencja na zajęciach.

Zajęcia prowadzone są w małych grupach, przez nauczycielki kształcenia zintegrowanego uczące w danych klasach.

Szkoła Podstawowa nr 5
w Wolsztynie
ul. Żegockiego 26
64-200 Wolsztyn
tel. 68 384 21 58

Formularz kontaktowy
Osób online: 1
stat4u

Szkoła Podstawowa nr 5 w Wolsztynie www.sp5wolsztyn.pl 2015 - 2024.
"Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach,
pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia" .